Handelsvillkor
Villkor hos BODY & MORE
Allmän information
Kropp & Mer.
Ägs av: Noble Unity ApS.
Aebledraget 8
4300 Holbaek
CVR-nummer: 44370034
E-post: info@bodyandmore.dk
Priser
Hos BODY & MORE är alla priser inkl. Moms och avgifter. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna från dag till dag utan föregående samtycke. Reservationer görs för slutsålda varor.
Betaling
BODY & MORE accepterer betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard och MobilePay. Betalningen debiteras först från ditt konto när varan har skickats. Alla belopp är i DKK. Danska kronor och inkl. MOMS. Reservation görs för prisfel och slutsålda/utgående varor.
Leverans
BODY & MORE strävar efter att skicka beställningar samma dag eller så snart som möjligt därefter.
Vi skickar till hela Sverige. Vi skickar fraktfritt om beställningen är över 399,-. Varor levereras till den leveransadress som anges vid beställning eller närmaste paket butik om detta väljs.
Vi levererar inte utomlands och inte heller till Färöarna och Grönland.
Dina varor skickas med Postnord, DAO eller GLS.
OBS: Om det inte finns plats på utlämningsstället flyttas paketet till närmaste utlämningsställe, vilket du kommer att meddelas om. Om problem uppstår, vänligen kontakta kundtjänst.
Varor levereras varje vardag. Din vara skickas inom 1–3 arbetsdagar efter beställning.
Rätt att klaga
Det finns 2 års reklamationsrätt enligt den danska köplagen. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel. Du kan få varan reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller rabatt på priset, beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador som orsakats av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste lämna in ett klagomål inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet/defekten. BODY & MORE täcker returkostnader i rimlig utsträckning.
Vid retur, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@bodyandmore.dk innan du skickar varan.
Reklamationer och utövande av ångerrätt ska skickas till:
Body & More
Aebledraget 8
4300 Holbaek, Denmark
Inga försändelser tas emot per. postförskott.
Returpolitik
Det finns 30 dagars full returrätt på varor köpta i vår webbutik.
Perioden räknas från den dagen;
- Var du tar emot beställningen.
- Tar emot den sista varan i fysisk besittning när det gäller ett avtal om flera olika varor, beställda i en beställning, men levererade individuellt eller i flera omgångar.
- Tar emot sista partiet eller sista delen i fysisk besittning när det gäller ett avtal om leverans av varor bestående av flera partier/delar.
- Den första varan i fysisk besittning vid regelbunden leverans av varor under en viss period.
Du måste själv stå för returkostnaderna.
Avbokning måste meddelas oss senast 30 dagar efter köpet och du har sedan 14 dagar på dig att returnera försändelsen. Anmälan ska göras via e-post till info@bodyandmore.dk. I meddelandet måste du tydligt ange att du vill utöva din ångerrätt. Kundtjänsten återkommer då så snart som möjligt och du kan sedan skicka tillbaka din vara till
Body & More
Aebledraget 8
4300 Holbaek, Denmark
Du kan inte avbryta köpet genom att helt enkelt vägra att ta emot varorna utan att tydligt meddela oss om detta.
Återbetalning
Om du ångrar ditt köp får du givetvis tillbaka det belopp du har betalt till oss.
Vid utövande av ångerrätten återbetalas alla betalningar som mottagits för den returnerade produkten, inklusive leveranskostnader, utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från det datum då vi har mottagit meddelande om ditt beslut att utöva ångerrätten. Återbetalningar kommer att göras med samma betalningsmetod som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har avtalat om annat.
Vi kan komma att hålla inne återbetalningen tills vi har mottagit den returnerade varan, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation som visar att du har returnerat den dessförinnan.
Integritetspolicy
För att du ska kunna ingå ett avtal med oss och handla på vår webbplats behöver vi följande information om dig:
Namn
Adress
E-postadress
Information om vad du har köpt
Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att leverera varorna till dig och för att hantera förfrågningar gällande ditt köp. Behandlingen sker i enlighet med reglerna i vår personuppgiftspolicy för BODY & MORE. Här kan du läsa mer om hur dina uppgifter behandlas, när de raderas och vilka rättigheter du har som registrerad användare.
Klagomål Alternativ – översikt och länkar:
Om du har ett klagomål gällande en produkt som köpts i vår webbutik kan du skicka ett klagomål till:
Den danska konkurrens- och konsument myndighetens klagomål lösningscenter
Om du är konsument bosatt i ett annat EU-land kan du lämna in ditt klagomål på EU-kommissionens onlineplattform för klagomål.
Plattformen finns här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Om du lämnar in ett klagomål här måste du ange vår e-postadress: